Jakie jest praktyczne zastosowanie nowego rozporządzenia ws. BDO ❓❓❓


Czy w praktyce oznacza, że jeszcze przez 6 miesięcy można korzystać tylko z ewidencji papierowej i od połowy roku wrócić do systemu elektronicznego ❓❓❓

👩‍🏫👨‍🏫 Ze względu na trwające prace nad nowelizacją i pojawiające się z tym tematem pytania:

Chcemy poinformować, iż Ustawodawca jedynie pragnie dopuścić możliwość prowadzania ewidencji w formie papierowej w szczególnych przypadkach, tzn. podczas awarii systemu, o czym użytkownicy zostaną poinformowani. Od 1.01.2020 r. obowiązuje elektroniczny rejestr, który należy aktualizować niezwłocznie po zakończeniu zaistniałej awarii, nie później niż 30 dni od ustąpienia awarii.

Podsumowując: w okresie od 1.01.2020 r. do 30.06.2020 r., są Państwo zobowiązani prowadzić elektroniczny rejestr, a jedynie w przypadku awarii systemu teleinformatycznego, w którym Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami jest prowadzona, dopuszcza się sporządzanie dokumentów dotyczących ewidencji odpadów w formie papierowej lub elektronicznej poza Bazą danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, przez okres trwania awarii.

Informacje o awarii systemu teleinformatycznego (w miarę możliwości technicznych) podawane będą w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej rejestru.

Wszystkie papierowe karty przekazania odpadów, należy wprowadzić do rejestru elektronicznego najpóźniej do końca lipca 2020 r.

W przypadku zastosowania formy papierowej przekazujący odpady, sporządza kartę przekazania odpadów lub kartę przekazania odpadów komunalnych w odpowiedniej liczbie egzemplarzy dla każdego ogniwa systemu. Ważne – transportujący odpady jest obowiązany posiadać w trakcie trwającego transportu kartę przekazania odpadów lub jej kopię.

NIE MA MOŻLIWOŚCI:
🔻by przez pierwsze pół roku standardowo prowadzić równolegle ewidencję papierową i elektroniczną;
🔻 by przez 6 miesięcy standardowo korzystać tylko z ewidencji papierowej, po czym od połowy roku obowiązkowo wrócić do systemu elektronicznego.

W załączeniu uzasadnienie 163 dotyczące zmiany ustawy.

Link do dokumentu, który trafił na biurko Prezydenta RP.

http://orka.sejm.gov.pl/opinie9…/nazwa/119_u/$file/119_u.pdf

UWAGA! Ustawa nie została jeszcze podpisana przez Prezydenta!

Podziel się:

Napisz komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *