Kategorie:

Czy w sytuacji zmiany właściciela przedsiębiorstwa należy uzyskiwać nowe pozwolenia dla instalacji?

Zmiana właściciela przedsiębiorstwa jest równoznaczna ze zmianą właściciela instalacji. Zgodnie z art. 189 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2024 r. poz. 54, 834, 1089, 1222) “Podmiot, który staje się prowadzącym instalację lub jej oznaczoną część, przejmuje prawa i obowiązki wynikające z pozwoleń dotyczących tej instalacji lub jej oznaczonej części“. Oznacza to, że w momencie zmiany podmiotu prowadzącego, zgodnie z ustawą zyskuje on pozwolenie na eksploatację danej instalacji. Dalsza część artykułu informuje, że podmiot powinien jednak niezwłocznie wystąpić z wnioskiem o zmianę pozwoleń w zakresie oznaczenia prowadzącego instalację. To działanie ma charakter deklaratoryjny, co oznacza, że zadaniem wniosku jest jedynie potwierdzenie czynności, które już zaszły. Należy pamiętać, że takie przekazanie praw i obowiązków funkcjonuje jedynie w przypadku pozwoleń, nie zezwoleń.

Materiały publikowane w FAQ Akademii Przemysłu i Środowiska, nie stanowią porad prawnych lub innego profesjonalnego doradztwa. Prowadzący www.przemyslisrodowisko.pl dokładają wszelkich starań, aby informacje zamieszczone w FAQ Akademii Przemysłu i Środowiska były prawdziwe i rzetelne, jednakże nie ponoszą odpowiedzialności za wykorzystanie informacji publikowanych w FAQ, w szczególności za szkody lub straty poniesione przez kogokolwiek wskutek jakiegokolwiek wykorzystania treści umieszczonych w FAQ.

Wszelkie materiały umieszczone w FAQ podlegają ochronie na podstawie przepisów prawa autorskiego oraz innych przepisów dotyczących ochrony własności intelektualnej. Nie dopuszcza się, bez wyraźniej, pisemnej zgody Akademii Przemysłu i Środowiska, kopiowania, redystrybucji, rozpowszechniania, udostępniania oraz wykorzystywania w inny sposób całości lub części danych zawartych na stronie www.przemyslisrodowisko.pl i platformie szkoleniowej.