Kiedy trzeba posługiwać się numerem rejestrowym?
Marszałek dokonując rejestracji, jednocześnie nadaje numer rejestrowy. Ten numer część przedsiębiorców musi obowiązkowo umieszczać na dokumentach związanych z prowadzoną działalnością.
Kto ma taki obowiązek?
- wprowadzający sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz autoryzowani przedstawiciele,
- wprowadzający baterie lub akumulatory,
- wprowadzający pojazdy,
- producent, importer i wewnątrzwspólnotowy nabywca opakowań,
- wprowadzający na terytorium kraju produkty w opakowaniach,
- wprowadzający na terytorium kraju opony,
- wprowadzający na terytorium kraju oleje smarowe.
Kiedy należy używać numeru rejestrowego?
Numer rejestrowy należy umieszczać na dokumentach związanych z działalnością w zakresie wprowadzanych opakowań, produktów i odpadów, na przykład:
- fakturach VAT,
- paragonach fiskalnych,
- umowach kupna-sprzedaży,
- sprawozdaniach,
- kartach przekazania odpadów,
- kartach ewidencji odpadów.
Na innych dokumentach nie trzeba umieszczać numeru rejestrowego.
Przykładowo obowiązek ten nie dotyczy dokumentów:
- kadrowych i związanych z bieżącą obsługą administracyjną i funkcjonowaniem biura firmy,
- przekazywanych do urzędu skarbowego,
- pozostałych dokumentach nie związanych bezpośrednio z działalnością objętą wpisem do Rejestru-BDO
Kto nie musi używać numeru rejestrowego?
Ustawowy obowiązek posługiwania się numerem rejestrowym mają tylko podmioty ściśle określone w ustawie. Natomiast wytwórcy odpadów i przekazujący odpady nie muszą umieszczać numeru rejestrowego na dokumentach związanych z prowadzoną działalnością w zakresie produktów i odpadów.